Thursday 26 July 2012

JUS MONAVIE







APA ITU JUS MONAVIE
Monavie merupakan satu gabungan buah acai berry yang hanya terdapat di hutan Amazon serta gabungan 18 jenis buah-buahan terpilih dan terbaik dunia untuk membekalkan daya tenaga paling optimum untuk badan kita. Kandungannya telah disahkan oleh pakar-pakar antarabangsa mempunyai unsur-unsur anti-pengoksidaan yang amat tinggi serta nutrient-nutrient berkhasiat yang boleh meransangkan penyembuhan luar biasa serta menyediakan pertahanan badan daripada pelbagai jenis penyakit. Buah acai berry sendiri terdiri daripada kandungan-kandungan protein, lemak, fiber, vitamin, mineral-mineral dan garam-galian unik dan berkualiti untuk pemulihan SEMULAJADI daripada pelbagai penyakit. Ibu pejabat serta kilang pemprosesan di Utah Amerika Syarikat, Monavie diproses mengikut sistem piawaian GMP yang mementingkan kebersihan, ketulenan serta kepakaran teknologi. Monavie baru diperkenalkan pada 2005 di Amerika Syarikat tetapi telah berkembang dan mendapat pengiktirafan dengan begitu pesat dan pantas di Amerika Syarikat dan Eropah. ....






RAMUAN MONAVIE 
- Vitamin
- Phytonutrients
- Dietary Fibre
- Trace Mineral
- Complex carbohydrate
- Amino Acid/ Protin yang menyerupai protin Telur
- Omega 3, 6,9 (menyerupai minyak buah kurma






1.  ACAI (Ramuan Utama Monavie – Buah terbaik di dunia)

- Membantu dan Merangsang Sistem Imun & metabolisme
- Membantu dan menghalang pembekuan darah
- Menjaga kolestrol yang baik dan mencegah penyakit         jantung   

- Membantu dan mengurangkan berat badan/melawan obesiti
- Membaiki sistem penghadaman
- Mengurangkan rasa sakit dan ketidakselesaan
- Memperbaiki penglihatan
                                   - Menggalakkan tidur yang lena dan sihat
2. 





2. Buah Anggur Putih

- Buah anggur yang beraneka jenis warna memberi spectrum perlindungan anti-pengoksidaan.
- Komponen jus buah anggur boleh mengurangkan risiko terhadap kanser, strok, sakit jantung dan hilang daya ingatan.






3. Buah Prun 
Merupakan Plum yang dikeringkan, kaya dengan minerals dan polyphenol, mempunyai nilai ORAC yang amat tinggi. Proses pengeringan sebenarnya maningkatkan anti Pengoksidaan lebih dari 6 kali ganda. Buah Prun mempunyai daya pemulihan seperti:






– Menentang jangkitan

– Penyakit sistem jantung
– Pengurangan kolestrol
– Kencing manis
– Pencegahan kehilangan daya ingatan dan penyakit Alzheimer
– Penyakit Diverticular
– Pengurangan risiko tanggungan estrogen kanser
– Merangsang kepadatan tulang
– Kesihatan hati
– Pembersihan usus perut
  
4. Buah Anggur Ungu
Buah Anggur ungu mengandungi Rasveratol, sejenis agen anti-Pengoksidaan yang menentang kanser dengan berkesan. Jus buah anggur memberikan kebaikan seperti berikut:
– Anti penuaan
–  Anti inflamasi







5.  Camu-Camu Berry
Buah Camu Camu Berery merupakan sumber Vitamin C semula jadi yang paling kaya di dunia ini. Kandungannya dinilai sebanyak 30-60 kali tebih tinggi untuk memperkuatkan sistem daya tahanan dan memperbaiki tisu penghubung. Ia didokumenkan mempunyai daya keupayaan sebagai Astringent, Anti Pengoksidaan dan Emolient terhadap:

– Jangkitan Virus
– Selsema
– Kemunduran macular
– Masalah Gusi



6. Buah Kiwi









Buah Kiwi kaya dengan Phytonutrients

-  Melindungi DNA daripada radikal bebas
– Pengawalan tahap gula dalam darah
-  Mengawal triclycerides dalam darah
– Pencegah kanser kolon/kanser kulit/prostate
– Pengawalan kolestrol

– Menyingkirkan toksin kolon.



7. Buah Goji Berry/Wolfberry
Selama beribu-ribu tahun di negeri China, ia dikenali sebagai “Herba Panjang Umur”. Ia membekalkan Anti Pengoksidaan dan Polysaccarides, serta menunjukkan peningkatan aktiviti sistem daya tahanan. Sejarah sains telah membuktikan Gojiberry/Wolfberry boleh mencegah:


– Keletuhan kronik
– Penyakit kulit
– Sakit kepala
– Sakit sendi-sendi/sengal-sengal tulang
– Kencing manis
– Kerosakan DNA
–Kanser
– Masalah fungsi Seksual
– Masalah pengaliran saluran darah
– Insomnia (sukar untuk tidur)
 


8. Buah BlueberryMerupakan penjana anti-Pengoksidaan yang berkesan, Perbatan tradisional memberitahu kita bahawa Blueberry mempunyai sejarah yang lama dalam penggunaan untuk:









– Anti penuaan
– Kencing manis
– menentang kanser/serviks/payudara
– Pelindung sistem jantung
– Peningkatan selera makan
– Peningkatan daya ingatan
– Menyokong saluran darah
– Elakkan jangkitan saluran air kencing
– Pengurangan kolestrol
 




9. Buah DelimaJus buah delima mengandungi Anti-Pengoksidaan yang lebih dari teh hijau, jus blueberry, jus cranberry atau jus oren. Ia amat berkesan untuk membersihkan plak membersihkan plak dari dinding dalaman arteri. Ia telah digunakan dalam bidang perubatan selama beribu-ribu tahun untuk:



–Strok
– Kencing manis
– Menentang bakteria dan jangkitan kulat
– Gangguan tekanan darah
– Pelbagai jenis masalah usus
– Pencegahan pembekuan darah
– Pencegahan serangan sakit jantung
 


10. Buah BilberryBuah Bilberry mempunyai hubungan rapat dengan blueberry. Dan ia terkenal dengan daya memperkuatkan kapilari-kapilari mata. Buah Bilbery melambatkan proses kemunduran muscular berkaitan dengan usia, rabun  malam dan gangguan mata yang berkaitan dengan diabetes. Buah Bilberi mempunya daya penyembuhan dan kesan pemulihan untuk:




–Menentang inflamasi


- Batu pundi
– Glaukoma (penyakit mata yang beransur-ansur buta)
– Memperkuatkan kapilari tekanan darah tinggi
– Pembentukan kolagen
– Sendi menjadi bengkak
– Ketiadaan haid secara abnormal
– Pencegahan / rawatan arthritis reumatik
 
11. Buah LaiciBuah laici berasal dari hutan cuaca  panas di China Selatan dan juga di Vietnam. Ia telah dipelihara di negeri China lebih daripada 1000 tahun. Ia merupakan buah hutan yang digemari oleh orang ramai di negara-negara Asia. Dengan setiap 100 gram isinya terdapat 72mg vitamin C. Oleh itu, ia merupakan sumber vitamin C, termasuklah potassium dan pekbagai nutrien lain. Mengambil laici setiap hari kemungkinan dapat membantu mengurangkab risiko kanser dan pelnagai penyakit lain.
12. Buah Pear NashiPada zaman silam, buah Pear Nashi hanya disajikan kepasa golongan kaya dan bangsawan China. Buah pear Nashi ditanam dan dimakan dari abad ke abad. Asal usulnya tidak dapat dikaji lagi. Ia dianggarkan telah muncul sekurang-kurangnya 3000 tahun di negara China. Buah pear Nashi merupakan sumber diet fibre utama, yang mempunya kandungan potassium dan pelbahai mineral utama. Ia mengandungi kira-kira 10% USRDA untuk Vitamin C. Dan sari folate yang menjadikan kumpulan Vitamin B Kompleks, vitamin-vitamin  Tersebut adalah penting untuk aktiviti metabolisme dan penghasilan sel-sel darah merah. 


13. Buah CranberryBuah cranberry dengan phytonutrients dan pranthocyanidins (PAC’s). Berdasarkan sejarah, Cranberry telah digunakan untuk:








– Menyokong kesihatan gusi
– Ganguan pundi hempedu dan hati
– Prostatatitis (radang pada prostate)
– Antibiotik (E-Coli, H Pylori)
– Aneroxia (Wanita hilang nafsu makan kerana takut gemuk)
– Kesihatan saluran air kencing
– Masalah penghadaman makanaan
– Masalah penyakit darah
– Pencegahan kanser Prostat
 


14. Buah Acerola CherryBuah Acerola Cherry tumbuh dengan suburnya di tanah berpasir di kawasan tropika. Ia merupakan anti-pengoksidaan kuat, kaya dengan Vitamin dan mineral. Terdapat lebih daripada 150 unsur-unsur nutrien telah dikenalpasti dalam buah Acerola Cherry. Ia dilaporkan mempunyai day anti fungus yang kuat dan keupayaan untuk merendahkan daya tahap kolestrol. Ia telah dibuktikan boleh mentang proses penuaan sel-sel, membantu menghidratkan kulit dan mempergiatkan fungsi kapilari. Penduduk asli telah lama menggunakan Acerola untuk:
– merawat demam.
– Astringent
– Tuberculosis
– Hati, perangsang sistem buah pinggang
– kencing manis.
– Memulihkan luka
– Radang (Inflamation)
– Fungsi jantung yang sihat
– Penyakit rheumatic ( Rheumatism)
–Bantuan berkhasiat untuk anemia
 


15. Buah PearPenanaman buah Pear boleh dikesan sejak 3000 tahun di Asia Barat. Ia merupakan penanaman luar biasa di istana Perancis. Louis XIV telah dikenali sebagai “hadiah dari alam” oleh Homer di epik beliau, Odyssey. Buah pear kaya dengan perisa, fiber potassium, polyhenols, vitamin C dan copper. Levulose, yang merupakan gula semulajadi paling manis terdapat di buah Pear jika dibandingkan dengan buah-buahan  lain. Buah pear dikaitkan dengan :

– anti infeksi atau jangkitan.
– Pembersihan kolon.
– Mengawal tahap gula dalam darah.
– anti inflamasi (radang)
– Membantu metabolisme
– Memperbaiki tisu-tisu badan
– Merendahkan tahap kolestrol
– mengekalkan kesihatan jantung.
 
16. Buah AroniaJus Aronia mengandungi tahap antrocyanis dan flavenoids yang tinggi, 5 -10 kali ganda dangan jus Cranberry, Nutrien yang memanfaatkan ialah anti pengoksidaan, Polyphenols, mineral dan pelbagai Vitamin yang dipercayai boleh mengelakkan penyakit kanser dan kardium. Buah Aronia mengandungi mineral trace yang penting. Ia digunakan sebagai makanan Antibiotik yang penting. Ia juga dilaporkan berguna untuk menentang inflamasi/radang, diabetes, dan masalah pengaliran darah. Ia mempunya 10 kali ganda kandungan asid quinic buah Cranberry, yang menjadikan buah yang sesuai untuk menentang infeksi dan jangkitan saluran air kencing. 
17. Buah Passion 
17.Buah passion kaya dengan pelbagai vitamin, mineral dan fibre termasuk kalsium, magnesium, fosforus, kalium.Sodium dan sulfur dan juga Vitamin B. Lagenda buah Passion bermula sejak 2000 tahun. Pada masa kini, kajian perubatan moden telah menggunanya untuk menggalakkan tidur. Menyenangkan kegelisahan dan berkesan terhadap budak yang keterlaluan aktif. Kesan kebaikan sampingan termasuk:


– Asma
– Deuretik ringan
– Infeksi saluran alir kencing
– mempergiatkan kesihatan jantung.
 


18. PisangPisang merupakan HANYA satu-satu buah yang bukan dari jenis pokok atau belukar atau dari jenis tanaman besar yang merupakan jenis herba besar dan berkaitan dengan jenis tumbuhan lili dan keluarg orkid. Pisang kaya dengan fibre, magnesium, Vitamin B6, juga terkenal dengan kandungan potassium dan essential electrolyte yang membantu mengawal kimia darah, khasnya keseimbangan PH. Ia telah terbukti bahawa serotonin dan norepinephrine dalam pisang membantu mereka yang menghidapi penyakit tekanan psychologi. Buah pisang telah dikaitkan dengan:
– Tidak tidur lena
– Penghasilan kolagen
– Mengelakkan penyakit jantung dan kanser
– Mengawal tekanan darah
– Mempertingkatkan tenaga

– Melegakan cirit-bitit dan sembelit. 


19. Buah ApricotBuah Aprikot kaya dengan pelbagai agen-agen antipengoksidaan, fiber boleh larut, betakarotene, magnesium, zat besi, fosforus, kalium dan Vitammin C. Ia termasuk salycylate semulajadi, ramuan utama dalam aspirin. nutrien yang terkandung dalam buah aprikot adalah terkenal untuk mengelakkan:



– Strok
– Kanser
– Ketidakseimbangan tekanan darah
– Kemunduran Macular
– Katarak
– Penyakit Prostat
– Penyakit jantung.

PRODUK MONAVIE MALAYSIA
  • Monavie OriginalPromotes overall health and longevity.

MONAVIE Original RM120


Monavie Original sesuai untuk kesihatan menyeluruh.
Bagus untuk kanak-kanak- boleh mencerdaskan otak, mencergaskan badan dan sesuai juga diminum oleh ibu mengandung.
 Monavie Original juga boleh menambah susu untuk ibu yang melahirkan anak, dan testimoni juga telah membuktikan mereka yang mengamalkan pengambilan Monavie ketika mengandung melahirkan anak yang berkulit cantik, tidak sensitif kepada alahan kulit, sistem imunisasi yang sangat baik.
Perokok juga disarankan minum Monavie Original.

Antara penyakit2 lain sesuai untuk Monavie Original-
Kencing Manis, Batu Karang, Migrain, Sakit Puan (haid tidak menentu), Masalah sukar tidur, dan pelbagai penyakit lain. Boleh juga diberikan kepada pesakit lumpuh akibat Strok.

Antara Penyakit KRONIK yang sesuai untuk Monavie Original-Leukemia, Kanser-kanser lain (perlu mendapat nasihat doktor terlebuh dahulu). Testimoni menunjukkan Monavie berkesan untuk pesakit leukemia- terutama kanak-kanak (Acute Lympoblastic Leaukemia) yang kini merupakan penyakit kronik yang menimpa ramai kanak-kanak amnya di Malaysia.
_________________________________________________________________


Monavie Pulse~RM120

Sesuai untuk mereka yang mengalami masalah berkaitan dengan jantung. Juga mereka yang mempunyai tahap kolestrol yang tinggi dalam darah. Juga boleh diberikan kepada mereka yang mempunyai masalah dengan hati.
_________________________________________________________________

MONAVIE ACTIVE~RM150











Monavie Active diperkaya denga Glokosamine iaitu ramuan yang penting untuk merawati masalah sendi dan penyakit yang berkaitan dengan sendi 


Boleh digunakan oleh pelbagai lapisan umur.
•Mengandungi kandungan anti-oksida yang tinggi untuk melawan penyakit serta mengurangkan berat badan.


•Mengandungi tambahan glucosamine semulajadi dari tumbuh-tumbuhan untuk memperbaikki sendi-sendi, joint, urat saraf serta rawatan mata.

•Boleh menghilangkan sakit sendi, lutut, sakit belakang, letih, lenguh dan otot kejang. 


•Mengandungi kolagen semulajadi dari tumbuh-tumbuhan untuk memperbaikki  kulit.


•Sesuai untuk penyakit kencing manis, darah tinggi, batu karang, gastrik, migraine, gout, tiroid, fibroid, lumpuh dan kanser.









TESTIMONI-TESTIMONI MONAVIE




Puan Esmawati Mohd Yatim dari Kuala Lumpur
Mengalami kecederaan di hujung tulang belakang setelah tergelincir di bilik mandi.Selama 3 minggu dia menanggung sakit dan tidur tidak lena.Terpaksa makan ubat penahan sakit selama 4 minggu disebabkan kesakitan berlanjutan di bahagian pinggang dan tulang rusuk belakang.Kesan kesakitannya hilang setelah minum jus acaiberry selama 4 hari..

Madam Ong Sway Poh dari Pulau Pinang
Seorang pesakit kanser. Dalam bulan Mei 2008, beliau telah dijangkiti virusmelalui luka pada badan menyebabkannya deman panas yang berpanjangansehingga dimasukkan ke dalam ICU. Selepas keluar dari hospital,badannya masih terlalu lemah. Selepas minum jus acaiberry selama satu minggu,beliau berasa lebih bertenaga dan kesihatan semakin pulih.

Encik Ling HC Kuala Lumpur
Umur baru 26 tahun. Dia telah mengidap penyakit
kulit sejak 6 tahun lepas. Selepas minum jus acaiberry
hampir separuh botol, bahagian parut-parut yang
gatal telah menjadi kering dan sembuh.

Madam Loh Kim Mui dari Kuala Lumpur
Seorang suri rumahtangga yang mengidap sakit
sendi (Artiritis) selama 13 tahun. Setelah minum jus acaiberry selama 1 minggu,,sakit sendinya telah berkurangan dengan begitu ketara.

Adik Zakwan Ahmad berumur 14 tahun
...adalah pengidap asma dan lelah. Setiap kali deman,
asma dan sakit lelahnya akan menjadi-jadi. Setiap kali itu juga dia terpaksa menggunakan nebulizer untuk mengurangkan tekanan. Walaupun bermacam ubat telah dicuba, asma dan lelah masih sama. Setelah minum jus acaiberry hampir 2 minggu,
penyakit asma dan lelah semakin berkurangan.

Puan Lina berumur 20 tahun
"Semasa saya berumur 21 tahun, saya mengalami masalah haid yang tidak teratur dan migrain dalam masa yang sama. Saya telah berjumpa dengan ramai doktor. Pada tahun 2007, saya menjalani pembedahan bypass untuk masalah cyst. Disebabkan masalah senggugut tadi saya sukar berjalan, saya boleh pengsan bila-bila masa, walaupun dalam keadaan ramai orang, nak berdiri pun tak boleh. Pada tahun lepas pula saya diberitahu oleh doktor bahawa sel darah putih saya melebihi sel darah merah. Kalau saya tidak mengambil langkah berjaga-jaga saya akan mengidap leukimia. Saya berjumpa dengan kakak saya, Nora dan dia mencadangkan supaya saya mencuba jus Monavie sebotol dan lihat bagaimana kesannya. Selepas satu minggu, syukur Alhamdulillah, saya sudah boleh berjalan walaupun dalam panas matahari. Saya juga sudah boleh berlari. Haid saya juga sudah teratur, masalah migrain dan demam-demam saya juga sudah hilang."


Puan Maimun Haidar berumur 60 tahun. 
Saya diperkenalkan kepada jus Monavie oleh kawan saya yang juga Upline saya. Pada mulanya kaki saya berasa sakit dan bisa-bisa. Bila saya bangun tidur saya tak boleh jalan. Selepas satu minggu saya minum jus Monavie ni sakit kaki saya hilang dan bila bangun tidur nak berjalan pun dah tak payah pegang dinding atau katil. Nak naik tangga pun takda masalah. Sekarang saya dah sembuh.

No comments:

Post a Comment